خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/15 - 16:49
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی:

IPU نقش ارزنده‌ای در گفتگوهای بین پارلمانی و ایجاد صلح و امنیت در کشورها دارد

رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس در دیدار با رییس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: این اتحادیه نقش بسیار ارزنده ای در گفتگوهای بین پارلمانی وایجاد صلح و امنیت در کشورها دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری رییس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی(IPU) امروز(جمعه 15 مرداد ماه) در دیدار با دوآرته پاچکو،رییس پرتغالی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) اظهار داشت: سیاست ما در جمهوری اسلامی ایران مقابله با یکجانبه گرایی است که خوشبختانه اتحادیه نیز پیرو این سیاست بوده و از چند جانبه گرایی حمایت می کند.



رییس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری اجلاس های اتحادیه بین المجالس، به عنوان بستر و فرصتی مناسب برای گسترش همکاری و همبستگی بیشتر میان پارلمان های عضو و رسیدگی عملی به موضوعات مهمی مانند راه های دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای مناسبات و مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ملتها و مبارزه با تروریسم است.



وی با تاکید بر ضرورت فعالیت بیشتر اتحادیه در زمینه کمک به حل و فصل بحران های منطقه ای ناشی از تجاوز و اشغال غیرقانونی دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: این اتحادیه می تواند با اعزام هیاتهای حقیقت یاب به کشورهای درگیر تجاوز و اشغالگری مانند فلسطین و یمن، که روزانه تعداد زیادی افراد بی گناه در آنجا به دلیل بمباران های پی در پی جانشان را از دست می دهند و به منظور کمک به حل و فصل مسالمت امیز اختلافات و اعاده صلح ، ثبات و امنیت در این مناطق، اقدام کرده و راه های کمک به مردم این کشور مورد بررسی قرار گیرد.



نادری تصریح کرد: پارلمان جمهوری اسلامی ایران همواره با مشارکت سازنده و هدفمند به دنبال دستیابی به راه حل هایی برای برقرای صلح و امنیت در کشورهای درگیر بالاخص در منطقه بوده است.



رییس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و پرتغال، گفت: همکاری های پارلمانی نقش بسیار موثری در تقویت و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور دارد و با شناخت بهتر ظرفیت ها می توان سطح روابط اقتصادی و سیاسی را بیش از پیش گسترش داد.



IPU به دنبال پایان بخشیدن به جنگ خونین در یمن



دوآرته پاچکو رییس اتحادیه بین المجالس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، اظهار داشت: در IPU سیاست همان است که شما بدان اشاره داشتید، زیرا این سازمان بین المللی به دنبال چندجانبه گرایی و سیاست هایی مانند صلح و برقراری امنیت است.



وی افزود: این همه گیری به ما نشان داد که یک ویروس کوچک، چگونه می تواند کل جهان را درگیر کند و برای حل مشکلات جهانی، راه حل های جهانی باید پیدا کرد وهمه با هم باید علیه این بیماری متحد شویم.



پاچکو در ادامه اظهار داشت: وظیفه اتحادیه بین المجالس، ارتقاء گفتگو میان پارلمانها، بالاخص کشورهای درگیر است، زیرا ما همچنان بر این اعتقاد هستیم که برای اختلافات سیاسی باید راه حل های دیپلماتیک را از طریق مذاکره پیدا کرده و به دنبال رفع اختلافات از طریق آن باشیم.



وی تصریح کرد: اکنون اختلافات و درگیری های مهمی در یمن و فلسطین وجود دارد که خسارت های جانی و مالی زیادی در بر داشته است و باید هر چه سریعتر با یافتن یک راه حل، جلوی کشتار مردم  بی گناه را گرفت.



رییس اتحادیه بین المجالس در پایان تاکید کرد: مردم یمن در رنج هستند و این صحنه ها بسیار دردآور است و من تلاش دارم که با مذاکره میان دولتهای درگیر، به این جنگ خونین پایان داده شود، زیرا با عملیات نظامی نمی توان به صلح دست یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 324399
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار